جشن 50 سالگی رنو 5-رونمایی از رنو 5 دیامانت الکتریکی

عکس جشن 50 سالگی رنو 5-رونمایی از رنو 5 دیامانت الکتریکی
جشن 50 سالگی رنو 5-رونمایی از رنو 5 دیامانت الکتریکی

برای خودرو رنو 5 در سال 2022 جشن 50 سالگی توسط برند فرانسوی رنو برگزار میشود ، جالب است بدانید بین سال های 1972 تا 1984 در چندین کشور مختلف از جمله ایران بیش از 5 میلیون دستگاه رنو 5 فروخته شده ، به مناسبت این سالگرد از رنو 5 دیامانت (Diamant) رونمایی شد.

عکس 2- جشن 50 سالگی رنو 5-رونمایی از رنو 5 دیامانت الکتریکی

معرفی رنو 5 دیامانت


برای طراحی renault 5 diamant از طراح برتر (پیر گونالنس)Pierre Gonalons کمک گرفته شده تا با همکاری گروه رنگ و تریم رنو ، نمونه خاص از این مدل را خلق کنند.فرم اصلی بدنه هیچ تغییری نکرده یعنی به همان صورت طرح انقلابی ساخته شده ، اما در بقیه بخش ها تغییرات قابل توجهی ایجاد شده به طوری که قوای محرکه این مدل کاملا الکتریکی شد. رنگ‌های بدنه ظاهری ساده و در عین حال پیچیده دارد به طوری که رنگ بدنه از سه لایه تشکیل شده ، رنگدانه‌های طلایی روی آستر صورتی پوشیده شده با لعاب که جلوه‌های متنوعی از رنگ طلایی را در نور آفتاب و رنگ‌های تیره‌تر را در تاریکی نشان می‌دهد. در مرکز چرخ های عریض این خودرو نشان خورشید دیده میشود ، همچنین چراغ‌های جلو و عقب به شکل جواهر هستند.

عکس 3- جشن 50 سالگی رنو 5-رونمایی از رنو 5 دیامانت الکتریکی

امکانات و تجهیزات رنو 5 دیامانت


طراح این مدل جدید (پیر گونالنس) سعی کرده فضای داخلی را بسیار ساده طراحی کند ، با ورود به داخل کابین گوی‌های کوچک ضد زنگ طلایی ، پنجره‌ها و اهرم تعویض دنده و فرمان با طرح متفاوت و جنس آن از مرمر فرانسوی Grand Antique dAubert تهیه شده به چشم میخورد ، اما بریم سراغ امکانات و تکنولوژی هایی که برای رنو 5 دیامانت تعبیه شده

  • سه صفحه دیجیتالی دایره شکل برای سرعت ، شارژ باتری و زمان
  • اسکنر اثر انگشت برای باز کردن درها
  • یک پایه مختص تلفن همراه وسط داشبورد
  • اهرم دنده متوالی در سه وضعیت جلو ، عقب و خنثی


دیدگاه کاربران ...
1401/04/16
▪ کی میاد ایران؟؟
امیدواریم به زودی وارد بشه

مطالب مرتبط

1401/07/24
1401/04/04
1400/06/06
قطع اینترنت اتصال ندارید
اتصال اینترنت خود را بررسی کنید
تلاش مجدد