فورد سوپر ون با 2000 اسب بخار قدرت

عکس فورد سوپر ون با 2000 اسب بخار قدرت
فورد سوپر ون با 2000 اسب بخار قدرت

در فستیوال سرعت گودوود بود که برند فورد از یک خودرو با نام سوپر ون رونمایی کرد ، این خودرو که به پیشرانه درون سوز مجهز بود اکنون در نسخه جدید به یک خودروی کاملاً برقی تبدیل شده است.

عکس 2- فورد سوپر ون با 2000 اسب بخار قدرت

معرفی فورد سوپر ون


ساخت این خودرو به عنوان یک پروژه محرمانه و با همکاری Ford Performance و متخصصین حوزه خودروهای مسابقه‌ ای یعنی STARD انجام شده ، اما فرم بدنه آن توسط خود فورد طراحی شد. پیشرانه نیروی محرکه از یک پیشرانه با چهار موتور برقی تامین میشود که توانایی تولید 2000 اسب بخار قدرت را دارد ، این حجم از قدرت باعث شده فورد سوپر ون برقی ظرف کمتر از دو ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد. باتری با توجه به اینکه مجموعه باتری فورد سوپر ون در میانه بدنه نصب شده ، باعث تقسیم بهینه وزن و پائین آمدن مرکز ثقل شده ، ظرفیت باتری 50 کیلووات ساعت است که با 45 دقیقه اتصال به جریان سریع شارژ آن کامل میشود.

عکس 3- فورد سوپر ون با 2000 اسب بخار قدرت

طراحی فورد سوپر ون


طراحی این خودرو بدون شک برگرفته از فورد ای ترانزیت است اما با فرم جدید بدنه و طراحی به روز شده داخل کابین همراه است ، از جمله این تغییرات را میتوان به استفاده از رکاب‌­های جانبی ، دیفیوزر بزرگ عقب ، باله سقفی ، مجموعه قطعات آیرودینامیک زیر سپری جلو ، نقوش گرافیکی روی بدنه و زمینه تیره چراغ‌های عقب اشاره کرد. مواردی چون سیستم ترمز و سیستم تعلیق به روزرسانی شده به طوری که در سیستم تعلیق از آرایش دوبل جناغی در محورهای جلو و عقب استفاده شده است. با وارد شدن به داخل کابین فورد سوپر ون صندلی‌­های مسابقه‌­ای با میله­‌های حفاظتی ، سیستم اطلاعات سرگرمی با نمایشگر بزرگ و رابط کاربری SYNC 4 دیده میشود. حالت های رانندگی برای فورد سوپر ون پنج حالت رانندگی Tire Cleaning ، درگ ، مسابقه­‌ای ، رالی و دریفت که از طریق نمایشگر قابل انتخاب است در نظر گرفته شده ، علاقمندان به انجام برن‌اوت میتوانند از حالت Tire Cleaning استفاده کنند که در این حالت ، یکی از محورها از حرکت متوقف شده و دو چرخ دیگر به گردش درمی‌­آید.


مطالب مرتبط

1402/02/09
1401/09/10
1401/05/13
1400/12/11
قطع اینترنت اتصال ندارید
اتصال اینترنت خود را بررسی کنید
تلاش مجدد