رونمایی از خودرو تاکتیکی ارس ۲ و نفربر رعد

عکس رونمایی از خودرو تاکتیکی ارس ۲ و نفربر  رعد
رونمایی از خودرو تاکتیکی ارس ۲ و نفربر رعد

خودروهای تاکتیکی ارس ۲ و نفربر زرهی رعد با حضور امیر حاتمی، وزیر دفاع و فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، معرفی و به نیروهای مسلح تحویل داده شدند.

عکس 2- رونمایی از خودرو تاکتیکی ارس ۲ و نفربر  رعد

امیر حاتمی


ارس ۲ منطبق با نقشه راه خودرو تاکتیکی و برای پاسخ‌گویی به نیازهای کنونی نیروهای مسلح طراحی و ساخته شده است و امروز تعداد انبوه آن دراختیار نیروهای مسلح قرار می‌گیرد. وزیر دفاع کشورمان با تجلیل از تلاشگران سازمان صنایع دفاع (ساصد) در ساخت خودرو تاکتیکی ارس ۲ گفت: با همراهی و همکاری شرکت‌های دانش بنیان، صنایع دفاع در طراحی و تولید تسلیحات و تجهیزات دفاعی و در صنعت خودروسازی نظامی با قابلیت و توانایی ویژه به اهداف خود دست یافته است.دستیابی وزارت دفاع به دانش ساخت و تولید این خودروها گام مهمی در تأمین خودروهای پیشرفته است که فناوری ساخت آن‌ها را چند کشور معدود دراختیار دارند.وزارت دفاع با توجه به سرمایه‌های عظیم علمی و فناورانه‌ی خود در حوزه‌ی تولید و ساخت تجهیزات پیشرفته‌ی دفاعی و نظامی، توانایی‌های بسیاری در تأمین قطعات موردنیاز شرکت‌های خودروساز دارد و می‌تواند به‌عنوان بازوی کمکی صنعت خودرو کشور گره‌گشای ساخت قطعات تحریمی در حوزه‌ی تولید خودرو باشد.

عکس 3- رونمایی از خودرو تاکتیکی ارس ۲ و نفربر  رعد

امیر حاتمی افزود


سازمان صنایع دفاع علاوه‌بر تولید و افزایش قدرت بازدارندگی دفاعی، همواره برای تأمین رفاه و آسایش مردم نیز تلاش می‌کند.در این مراسم، همچنین نفربر زرهی ضدمین و ضدکمین رعد رونمایی شد. امیر حاتمی، وزیر دفاع، در آیین رونمایی خودروی زرهی ضدمین و ضدکمین «رعد» از تلاش متخصصان سازمان صنایع دفاع تقدیر کرد که با تلاش و اراده‌ی خود تأمین تجهیزات پیشرفته‌ی نیروهای مسلح را در حوزه‌ی رزم زمینی وجهه‌ی همت خویش قرار داده‌اند. وزیر دفاع در تشریح ویژگی‌های خودرو تاکتیکی ضدمین و ضدکمین رعد گفت: طراحی و ساخت خودرو رعد براساس نیازمندی نیروهای مسلح برای دستیابی به محصولی با قابلیت سرعت بیشتر، حرکت در شیب‌های طولی و عرضی تند و عبور از موانع سخت انجام شده است. رعد با پلتفرم ۶ در ۶ به‌منظور انجام مأموریت‌های امنیتی و حفاظت ایمنی سرنشینان خودرو درمقابل مین و تله‌های انفجاری و بمب‌های کنار جاده‌ای، متناسب با اقلیم و آب‌وهوای کشور و براساس بدنه‌ی نفربر به‌صورت یکپارچه و کف Vشکل طراحی شده است و شاسی ندارد.


قطع اینترنت اتصال ندارید
اتصال اینترنت خود را بررسی کنید
تلاش مجدد