با همکاری مشترک شرکت نیسان و دانگفنگ ، یک برند چینی ژاپنی به نام ونوسیا (VENUCIA) تاسیس شد.از آغاز فعالیت این شرکت بیش از یک دهه میگذرد ، از سال 2010 تا به الان این برند محصولاتش را در بازار چین عرضه میکرد. اکنون محصولات این برند مجوز واردات به ایران را کسب کرده و این کار توسط شرکت مکث موتور انجام میشود.شرکت مکث موتور محموله وارداتی خودروهای ونوسیا را در بهار 1402 در کلاس کراساورها و کلاس سدان به کشورمان آورده است. خبرهای ضد و نقیضی برای ارائه محصولات این برند به بازار کشور وجود دارد ، ظاهرا قرار است دو کراس اوور و یک سدان ابتدا بهصورت CBU (وارداتی کامل) و سپس بهصورت CKD (قطعات منفصله و مونتاژ داخل) به بازار کشور ارائه شود. بهتازگی چند نسخه از این خودروها برای انجام پروسه هومولوگیشن و استاندارد به کشور وارد شده است. بهرهگیری از تکنولوژی ، پلتفرم ، موتور و ساختار کلی محصولات رنو - نیسان در این خودروها ، درصد توجه بازارها به محصولات این برند را بیشتر خواهد کرد ، چرا که این خودروها توسط چینیها و تحت لیسانس برند مادر ساخته یا مونتاژ شده است.
این خودرو سدان 12 هزار دلاری اولین محصول وارداتی ونوسیا به ایران است.در سال 2017 خودرو ونوسیا D60 وارد بازار چین شد و تاحدی مورد استقبال قرار گرفت.نسخه بروزرسانی شده از این خودرو با نام ونوسیا D60 پلاس در مارس 2021 و با پیروی از زبان طراحی جدید این شرکت معرفی شد.در حال حاضر مشخص نیست که کدام نسخه فیس لیفت وارد ایران شده ، فیس لیفت سال 2019 یا فیس لیفت 2021
خودرو Venucia V-online دومین محصول وارداتی ونوسیا به ایران است ، حضور این کراس اور را در سال 2021 در بازار چین شاهد بودیم ، در صورت عرضه این مدل در ایران باید با دیگنیتی پرستیژ از شرکت بهمن موتور ، لاماری ایما از شرکت آرین پارس موتور ، چانگان CS55 پلاس از شرکت سایپا رقابت کند.
خودرو Venucia Star که نخستین عضو خانواده ونوسیا محسوب میشود ، گرانترین محصول وارداتی ونوسیا به ایران است ، خودرویی که از اواسط سال 2020 به بازار چین عرضه شد. آمار و ارقام فروش نشان میدهد که ونوسیا استار ، چندان مورد توجه چینی ها قرار نگرفت ، به طوری که ونوسیا استار در سال 2020 ، بیش از 20 هزار دستگاه فروش داشت اما در سال 2021 فروش آن نصف شد و به حدود 11.9 هزاردستگاه رسید.