نحوه افتتاح آنلاین حساب وکالتی در (بورس کالا، ایران خودرو، سایپا)

عکس نحوه افتتاح آنلاین حساب وکالتی در (بورس کالا، ایران خودرو، سایپا)
مشخص شدن زمان افتتاح حساب برای دومین فروش یکپارچه

با توجه به اینکه دومین مرحله فروش یکپارچه خودروها در بهار 1402 انجام می‌شود ، متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از روز چهارشنبه مورخ 20 اردیبهشت‌ تا پایان روز جمعه مورخ 29 اردیبهشت‌ ، نسبت به ایجاد حساب وکالتی (در بانک‌های اعلام شده در سامانه) اقدام نمایند.پس از تایید و ارسال اطلاعات متقاضیان از سوی بانک ، از روز سه‌شنبه 3 خرداد تا روز جمعه 10 خرداد ، متقاضیان میتوانند نسبت به ثبت نام اولیه (برای تعیین لیست انتظار) و انتخاب خودرو ، در سامانه esalecar.ir اقدام نمایند. برای افتتاح حساب وکالتی در دومین فروش یکپارچه خودروها به نکات زیر دقت کنید : 1 - افتتاح حساب وکالتی باید به نام سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان باشد. 2 - صد میلیون تومان برای افتتاح حساب وکالتی و انجام ثبت نام در لیست نوبتدهی کلیه خودروهای داخلی لازم است. 3 - افتتاح حساب وکالتی برای کلیه متقاضیان طرح عادی و همچنین متقاضیان طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، الزامی است. 4 - موجودی حساب وکالتی ، تا زمان اعلام نتایج نوبتدهی ، در حساب شخصی متقاضیان مسدود میشود. 5 - برداشت پول یا انصراف از حساب وکالتی در طی این مدت (تاقبل از اعلام نتایج نوبتدهی) ، به منزله انصراف از طرح تلقی شده و نام متقاضی ، از لیست انتظار حذف می‌گردد.

امکان برداشت پول از حساب بلوکه شده وکالتی

فروردین 1402 جزئیات تازه‌ای درباره شرایط برداشت پول از حساب وکالتی بلوکه شده خریداران خودرو (در سامانه یکپارچه) از طرف مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت (آقای توکلی لاهیجان) عنوان شده که خلاصه ای از اضهارات ایشان را در ادامه میخوانید : ▪ متقاضیان خرید خودرو بابت این پول بلوکه شده ، میتوانند از بانک‌ها بابت این مبلغ سود نیز دریافت می‌کنند. ▪ زمانی که نوبت‌دهی خرید خودرو طرح یکپارچه عرضه خودرو اعلام شد ، آنگاه خودروساز می‌تواند برای قرارداد فراخوان دهد و اعلام کند که برای خرید خودرو، متقاضی چه مبلغی را باید به عنوان پیش پرداخت به حساب خودروساز واریز کند‌. ▪ خودروسازان تاکنون بابت ثبت نام در طرح یکپارچه از خریدار خودرو ، پولی دریافت نکرده‌اند. ▪ پس از اعلام نتایج نوبت دهی طرح یکپارچه خودرو، متقاضیان برای دریافت وجه بلوکه شده خود از بانک‌ها، می‌توانند اقدام نمایند. ▪ صد میلیون تومانی که در حساب شخصی خریداران خودرو برای طرح یکپارچه بلوکه شده است ، اعتباری برای خرید خودرو محسوب می‌شود و اصلا به حساب خودروساز واریز نشده است که به عنوان پیش پرداخت خرید خودرو قلمداد شود. ▪ همه متقاضیان خرید خودرو از طریق طرح یکپارچه ، باید خودروها را با قیمت‌های جدید شورای رقابت ، خریداری کنند چرا که ، قیمت‌ها جدید و به روز شده است.

افزایش بانک های عامل ایران خودرو

طی اطلاعیه‌ای که در تاریخ 17 اسفندماه 1401 توسط شرکت ایران خودرو منتشر شده تعداد بانک‌های عامل جهت افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو، از 8 بانک به 13 بانک، افزایش یافته است.لیست بانک های عامل جهت افتتاح حساب وکالتی ایران خودرو به شرح ذیل :

امکان افتتاح حساب وکالتی در 26 بانک

مدتی است که پروژه حساب وکالتی علی‌الخصوص برای ثبت نام خودرو وارداتی و موجودی 500 میلیون تومان در حساب شخص مطرح شده ، که اکنون 26 بانک (شامل 22 بانک و 4 موسسه اعتباری ) تاکنون در این طرح شرکت کرده‌اند ، آقای ضیغمی(مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت) از بانک‌ها خواسته تا این مبلغ در حساب کوتاه‌ مدت بلوکه شود و سود به ثبت‌ نام کنندگان اختصاص داده شود. مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت اعلام کرد 500 میلیونی که در حساب واریز و بلوکه میشود ، حداقل 50 درصد هزینه خودرو ثبت‌ نامی است که میانگین و متوسط رو به پایین قیمت خودروهاست. با توجه به خودروهایی که عرضه می‌شوند مبلغ علی‌الحساب آن‌ها تا حد زیادی مشخص است ، این در حالی است که در دوره‌های قبلی فروش خودروهای وارداتی بر اساس قیمتی که واردکننده بر اساس شرایط خود تعیین می‌کرد و با احتساب سود خود ، عرضه می‌کرد.


قطع اینترنت اتصال ندارید
اتصال اینترنت خود را بررسی کنید
تلاش مجدد