مزدا MX-30 با پیشرانه روتاری

عکس مزدا MX-30 با پیشرانه روتاری
مزدا MX-30 با پیشرانه روتاری

ظاهرا این خودرو بعد از انتقادات زیاد به شعاع حرکتی نسخه برقی معرفی شد ، پیشرانه روتاری این خودرو هم با هدف ارائه عملکرد اسپرت طراحی نشده است ، صرفا این پیشرانه نقش یار کمکی را در این خودرو بازی میکند.مزدا MX-30 ای-اسکای اکتیو R-EV در آلمان در پنج تریم و با قیمت 35,990 تا 45,040 یورو به فروش می‌­رسد.

عکس 2- مزدا MX-30 با پیشرانه روتاری

معرفی مزدا MX-30 با پیشرانه روتاری


قوای محرکه این کراس اور جدید از یک پیشرانه بنزین­‌سوز به حجم 830 سی­‌سی و ضریب تراکم 1/11.9 ، که توانایی تولید 75 اسب‌ بخار قدرت و 116 نیوتن‌متر گشتاور را در دورشمار 4700 و 4 هزار دارد ، تامین میشود.به حرکت درآمدن چرخ ها در این خودرو همانند نیسان قشقایی e-Power ، توسط خروجی موتور برقی با 167 اسب­‌ بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور است ، این یعنی پیشرانه بنزین­‌سوز مزدا MX-30 مستقیماً به چرخ‌ها متصل نیست.

عکس 3- مزدا MX-30 با پیشرانه روتاری

مشخصات فنی مزدا MX-30


نیروی پیشرانه روتاری توسط باک 50 لیتری پشتیبانی و به یک ژنراتور منتقل می‌شود ، که این کار باعث افزایش شعاع حرکتی مزدا MX-30 ای-اسکای‌اکتیو R-EV به بیش از 600 کیلومتر میشود.در حالت برقی شعاع حرکتی 85 کیلومتر خواهد بود.مجموعه باتری 17.8 کیلووات ساعت در زیر بدنه نصب شده همچنین باک بنزین در بالای محور عقب قرار گرفته است.در صورت اتصال به جریان 11 کیلووات خانگی ، باتری ظرف مدت یک ساعت و 40 دقیقه شارژ خواهد شد ، درحالی‌که با اتصال به جریان 36 کیلووات DC ، ذخیره در مدت 25 دقیقه از 20 به 80 درصد افزایش می­‌یابد. در حالت ترکیبی و براساس استاندارد WLTP مصرف سوخت مزدا MX-30 ای-اسکای‌اکتیو R-EV ، یک لیتر در صد کیلومتر و آلایندگی CO2 هم 21 گرم بر کیلومتر اعلام شده است. این خودرو با وزن 1703 کیلوگرم میتواند در مدت زمان 9.1 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد و حداکثر سرعت هم به صورت الکترونیکی به 140 کیلومتر برساعت محدود شده است.

 
مطالب مرتبط

1401/09/20
1400/08/25
1397/11/15
قطع اینترنت اتصال ندارید
اتصال اینترنت خود را بررسی کنید
تلاش مجدد