خودروی سوپر اسپرت ویریتک آپریکاله

عکس خودروی سوپر اسپرت ویریتک آپریکاله
خودروی سوپر اسپرت ویریتک آپریکاله

شرکت بریتانیایی ویری تک که سابقه تولید وسایل نقلیه هیدروژن ‌سوز از جمله هلیکوپتر و تراکتور را در کارنامه دارد ، اینبار در فستیوال سرعت گودوود حضور پیدا کرده تا از یک سوپراسپرت به نام ویری­تک آپریکاله رونمایی کند.

عکس 2- خودروی سوپر اسپرت ویریتک آپریکاله

معرفی ویریتک آپریکاله


شرکت ویریتک برای طراحی ظاهری و مهندسی این خودروی اسپرت با استودیو پینین‌فارینا وارد فاز همکاری شد تا 25 دستگاه از این خودروی اسپرت را از اواخر سال 2023 تولید و خودرویی قابل رقابت با محصولات برند مطرح را عرضه کند. ژنراتورهای الکترومکانیکال با سوخت هیدروژن که در پشت صندلی‌ ها نصب شده و هر یک از سیلندرهای حاوی هیدروژن با فشار 700 بار و هر کدام با وزن 5.4 کیلوگرم ، باعث شده این خودرو نیروی لازم برای پیمایش 560 کیلومتر را فراهم کند و دیگر اضافه وزنی نداشته باشد ، چرا که وزن خالص ویری­تک آپریکاله به یک تن میرسد.

عکس 3- خودروی سوپر اسپرت ویریتک آپریکاله

بخش فنی و امکانات ویری­تک آپریکاله


نیروی محرکه این سوپر اسپرت از دو موتور برقی که هرکدام روی یکی از محورها نصب شده و توانایی تولید مجموعا 1088 اسب‌بخار قدرت و 1000نیوتن‌متر گشتاور را دارد تامین میشود.ظرفیت باتری این خودرو 6 کیلووات ساعت است ، یکی از ویژگی های این باتری شارژشدن هنگام ترمزگیری است که در زمان بسیار کوتاه انجام میشود.از ظرفیت این باتری مثلا برای پارک کردن میتوان استفاده کرد. به کمک سیستم تعلیق میتوان ارتفاع را از 95 تا 135 میلی‌متر تغییر داد ، این خودرو 4.55 متر طول دارد و برای متوقف کردن ویری­تک آپریکاله از دیسک‌های کربن سرامیک به قطر 390 میلی‌متر به همراه کالیپرهای شش و چهار پیستون در محورهای جلو و عقب استفاده شده است.

 
قطع اینترنت اتصال ندارید
اتصال اینترنت خود را بررسی کنید
تلاش مجدد