رنجرور اسپرت برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ به عنوان یک شاسیبلند لوکس و پرتوان معرفی شد و به سرعت به یکی از محبوبترین مدلهای بازار تبدیل شد. نسل سوم این خودرو از اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه شده و با طراحی کاملاً بازطراحی شده، تکنولوژیهای روز و امکانات رفاهی پیشرفته، تجربهای بینظیر از رانندگی لوکس را ارائه میدهد. تیپ پرچمدار این مدل یعنی SV (Special Vehicle)، در بهار ۲۰۲۳ در دو نسخه تولید محدود Edition 1 و Edition 2 با قیمتهای حدود ۱۶۹ و ۱۷۵ هزار پوند عرضه شد. این نسخهها با قطعات فیبرکربنی سبکوزن، موتور قدرتمند V8 سوپرشارژ و امکانات اختصاصی، ترکیبی از عملکرد فوقالعاده و طراحی خاص را به نمایش گذاشتند. اکنون رنجروور قصد دارد نسخه جدیدی از اسپرت SV را با قیمت مناسبتر و تولید بیشتر معرفی کند تا افراد بیشتری بتوانند از این شاسیبلند لوکس و اسپرت بهرهمند شوند. این نسخه جدید با حفظ کیفیت بالا و بهرهگیری از فناوریهای نوین، گزینهای ایدهآل برای علاقهمندان به خودروهای لوکس و پرقدرت است که به دنبال ترکیب سبکوزنی، عملکرد بالا و طراحی متمایز هستند.
رنجروور اسپرت SV بلک، نسخهای قدرتمند و خاص از نسل سوم رنجروور اسپرت است که همچون نسخه عادی، از یک سیستم هیبرید خفیف (MHEV) بهره میبرد. قلب تپندهی این خودرو، پیشرانه V8 توئینتوربوشارژ ۴.۴ لیتری ساخت بامو (مشترک با مدلهای M) است که با یک استارتر ژنراتور ۴۸ ولتی درون گیربکس ۸ سرعته ZF همراه شده. این ترکیب، ۶۳۵ اسببخار قدرت و ۷۵۰ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند که از طریق سیستم چهارچرخ متحرک، به هر دو محور منتقل میشود. در مدل پایه SV، شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۸ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۶۶ کیلومتر بر ساعت اعلام شده؛ اما در نسخه SV Black، به لطف استفاده گستردهتر از فیبرکربن (کاپوت، صندلیها، تزئینات داخلی و حتی رینگها)، وزن کاهش یافته و همین باعث شده عملکرد بهتر شود: شتاب ۳.۶ ثانیه و سقف سرعت ۲۹۰ کیلومتر بر ساعت، که سریعترین نسخه رنجروور اسپرت تا به امروز بهشمار میرود. یکی از مهمترین ویژگیهای فنی این خودرو، سیستم تعلیق فعال 6D Dynamics است. این سیستم انقلابی از سیلندرهای هیدرولیک به جای میلههای تعادل استفاده میکند که با تعلیق بادی تطبیقی ترکیب شدهاند. نتیجه، پایداری کمنظیر در پیچها، کاهش محسوس حرکات عرضی بدنه و حداقل انتقال ضربه به کابین است. برخلاف بسیاری از سیستمهای مشابه، 6D Dynamics کاملاً مکانیکی عمل میکند و نیازی به کنترل الکترونیکی پیچیده ندارد، که همین ویژگی، واکنش سریع و دقیق سیستم تعلیق را در شرایط واقعی رانندگی تضمین میکند. از دیگر نوآوریها در SV بلک، میتوان به موارد زیر اشاره کرد: 1- سیستم ترمز کربن-سرامیکی (برای اولینبار در رنجروور) با کالیپرهای ۸ پیستونه جلو 2- رینگهای فیبرکربنی ۲۳ اینچی (در برخی نسخهها) که نسبت به رینگهای آلومینیومی معادل، تا ۴۰٪ سبکتر هستند 3- صندلیهای اسپرت سبکوزن با طراحی الهامگرفته از خودروهای مسابقهای 4- صدای اگزوز فعال با تنظیمات مختلف از کابین (مخصوص نسخه SV)
رنجروور اسپرت SV بلک با قیمت پایه ۱۵۵ هزار پوند (معادل حدود ۲۱۱ هزار دلار آمریکا) در بازار بریتانیا عرضه میشود. این نسخه نسبت به مدلهای تولید محدود Edition 1 و Edition 2 که قیمتهایی در حدود ۱۶۹ تا ۱۷۵ هزار پوند داشتند، اقتصادیتر است، اما همچنان یکی از گرانقیمتترین و پیشرفتهترین تیپهای رنجروور اسپرت محسوب میشود. جستجوی رنجروور اسپرت SV بلک در بازار خرید و فروش خودرو
امسال در مسابقات Bowler Defender Challenge که قرار است در شمال ولز برگزار ش...
امسال در مسابقات Bowler Defender Challenge که قرار...
رنجرور اسپرت SVR آلتیمیت ادیشن ، این نام را لندرور برای خودروی جدید خود که ...
رنجرور اسپرت SVR آلتیمیت ادیشن ، این نام را لندرور...
فیس لیفت جدید شاسی بلند رنجرور به همراه مدلهای تازه برای ۲۰۲۱ معرفی شد....
فیس لیفت جدید شاسی بلند رنجرور به همراه مدلهای...
کمپانی فراری از مدل مسابقهای 488 GT3 Evo رونمایی کرد. این مدل در زمینهی آ...
کمپانی فراری از مدل مسابقهای 488 GT3 Evo رونمایی ...