ثبت نام لاستیک دولتی خودرو و قیمت لاستیک ماشین 1402

عکس ثبت نام لاستیک دولتی خودرو و قیمت لاستیک ماشین 1402
قیمت دولتی لاستیک های بارز اعلام شد

قیمت‌های مصوب لاستیک در سامانه ۱۲۴ ثبت و به اتحادیه فروشندگان لاستیک هم اعلام شده است.رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان اظهار داشت ، مردم درصورت مشاهده هرگونه گرانفروشی و تخلف ، مراتب را به سامانه 124 اعلام کنند.

قیمت دولتی هر حلقه لاستیک‌های بارز 1402

سایز قیمت
165/65R13 747.274 ت
175/70R13 852.066 ت
175/60R13 793.978 ت
185/65R14 980.792 ت
185/65R15 1.055.488 ت
185/65R14 980.792 ت
185/65R15 1.055.490 ت
205/50R16 1.554.497 ت
205/60R14 1.113.860 ت

ثبت‌ نام برای خرید لاستیک دولتی آغاز شد


ثبت نام لاستیک دولتی ویژه آبان ماه 1402 آغاز شده و هر کد ملی میتواند سالانه ۴ حلقه لاستیک دولتی بخرد ، اما نحوه سهمیه بندی بعضی از تولیدکنندگان ممکن است متفاوت باشد.برای خرید لاستیک دولتی متقاضیان باید در مرحله اول ، وارد سایت سامانه تخصیص تایر و روغن موتور شوند و پس از اعلام موافقت با شرایط دریافت فیش رزرو ، اطلاعات هویتی خود ، مانند کد ملی و شماره‌ تلفن ، را وارد کنند. در ادامه کد اعتبارسنجی به شماره موبایل متقاضی ارسال خواهد شد که باید آن را وارد کند.سپس اطلاعات مربوط به خودرو : شماره موتور و شماره شاسی سایز ، اندازه فاق و پهنای لاستیک ادرس دقیق استان و شهر تعداد حلقه لاستیک را باید وارد کند تا حواله برای متقاضی صادر شود. برای دریافت لاستیک ، باید با حواله چاپ‌ شده ، کارت ملی ، کارت ماشین و برگ سبز به نمایندگی‌های مجاز مراجعه کرد.

عرضه لاستیک دولتی در سامانه تخصیص تایر


مرداد 1402 - مدیرکل دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صمت (محمد جواد نظر زاده) اعلام کرد ، عرضه لاستیک خودرو به همان شیوه قبل یعنی ثبت‌نام در سامانه‌ تخصیص تایر و روغن موتور ، با نرخ مصوب انجام می‌شود.برخلاف شایعاتی که مطرح شده طرح جدیدی از سوی وزارت صمت اجرا نشده است و طرح جدید در مورد عرضه لاستیک خودروهای سنگین وجود ندارد و شیوه همان شیوه قبلی است.

خرید اینترنتی لاستیک دولتی بارز در تهران و شهرستان

سامانه این شرکت به نشانی اینترنتی barez.org برای خرید لاستیک دولتی بارز طراحی شده ، برای خرید لاستیک بارز با نرخ دولتی ، باید چندین نکته را در نظر داشت. 1 - مشتریان ساکن تهران و مشهد ، برای خرید لاستیک دولتی ، باید از طریق سامانه نوبتدهی بارز به نشانی اینترنتی pos.barez.org برای انتخاب نوع تایر و تاریخ تحویل گرفتن تایر، اقدام کنند. مشتریان سایر شهرها، می‌توانند از طریق نمایندگی فروش بارز برای دریافت لاستیک بارز با نرخ دولتی، اقدام کنند. 2 - حداکثر 4 حلقه در هر سال میتوان خرید. 3 - در صورت عدم مراجعه در تاریخ مشخص شده ، نوبت شما باطل شده و باید دوباره برای نوبتدهی خرید لاستیک بارز ، اقدام کنید. 4 - در صورتی که شما دو خودرو دارید فقط برای یکی از خودروها، امکان ثبت نوبت لاستیک دولتی وجود دارد. 5 - اگر در حین سفارش ، سایز اشتباه برای تایر انتخاب کردید ، امکان تحویل لاستیک بارز وجود ندارد و برای لغو درخواست خود ، کافی است در زمان مشخص شده ، برای خرید لاستیک مراجعه نکنید و مجددا برای ثبت نام لاستیک دولتی، اقدام کنید. 6 - در هنگام خرید لاستیک دولتی بارز، باید قیمت لاستیک از طریق کارت عابربانکی که متعلق به مالک خودروست ، پرداخت شود. بنابراین امکان پرداخت نقدی یا پرداخت با کارت عابر دیگر افراد ، وجود ندارد. 7 - لاستیک دولتی بارز ، فقط به مالک خودرو ، یا ورثه وی یا بستگان درجه یک وی یا وکیل یا نماینده قانونی وی (با داشتن وکالتنامه) امکان‌پذیر است. 8 - برای خرید تایرهای SUV نیازی به دریافت نوبت نیست و با مراجعه حضوری به نمایندگان فروش این نوع تایرها ، آنها را خریداری کنند.

خرید اینترنتی لاستیک یزد تایر

در حال حاضر امکان خرید اینترنتی لاستیک دولتی یزد تایر وجود ندارد ، فقط باید به صورت حضوری به نمایندگی فروش یزد تایر مراجعه کنید.همچنین برای اطلاع از آخرین قیمت مصوب لاستیک یزد تایر میتوانید به لینک قیمت لاستیک دولتی یزد تایر مراجعه کنید.

سامانه رزرو اینترنتی تایر دولتی

برای اطلاع از موجود بودن تایر در سراسر کشور تمامی رانندگان خودروهای سنگین می‌توانند با مراجعه به سایت اینترنتی رزرو تایر به نشانی kala.ntsw.ir مطلع شوند.متقاضیان خرید لاستیک از طریق این سایت ، نیازی به داشتن حواله یا محاسبه پیمایش ندارند. همچنین در این روش ، سهمیه بندی تایر نیز لحاظ نمی‌شود. در صورت بروز مشکل یا هر سئوالی ، رانندگان و خریداران تایر سنگین میتوانند با شماره تلفن پشتیبانی تهران 02175492000 داخلی 14 تماس بگیرند.

خرید لاستیک با ارز دولتی

هر لاستیکی که تا اول شهریور ماه امسال ، در گمرک ثبت شده باشد ، می‌تواند ارز دولتی بگیرد. وسایل نقلیه سنگین ، برای گرفتن لاستیک با ارز دولتی ، باید پیمایش خاصی داشته باشند.مثلا برای خریداری 2 حلقه لاستیک با ارز دولتی ، کامیون ها باید 15 تا 20 هزار کیلومتر و اتوبوس ها باید 10 هزار کیلومتر پیمایش داشته باشند.علاوه بر پیمایش نوع بارگیری نیز در این موضوع ، می‌تواند موثر باشد. برای خرید لاستیک با ارز دولتی ، مالکان خودروهای سنگین ، ابتدا باید به سازمان حمل و نقل استان خودشان مراجعه کنند و در صورت داشتن شرایط دریافت لاستیک ، حواله لاستیک برای آنها صادر می‌شود. در این حواله ، مواردی همچون آدرس فروشنده ، آدرس نمایندگی فروش و حتی سایز لاستیک و نوع لاستیک نیز تعیین شده است. نحوه خرید لاستیک با ارز نیمایی مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافر سازمان حمل و نقل جاده‌ای (آقای جوان) عنوان کرد ، از آنجایی که ارز دولتی حذف شده ، این سامانه هم در پایان فعالیت خود قرار دارد چراکه حالا سامانه جدیدی بعنوان سامانه توسعه تجارت کالا در وزارت صمت راه‌اندازی شده که با ارز نیمایی کار می‌کند.

شرایط خرید لاستیک دولتی ایران تایر

1 - با هر کدملی و پلاک خودرو ، امکان خرید یک جفت تایر در هر سال فراهم است. 2 - کلیه تایرهای رادیال سیمی سواری عرضه شده ، دارای چهار سال گارانتی هستند. 3 - کلیه تایرهای نخی وانتی و باری ، دارای سه سال گارانتی هستند. 4 - پس از ثبت درخواست در سامانه نوبت دهی اینترنتی و تعیین زمان مراجعه ، مشتری می‌تواند به آدرس فروشگاه عرضه مستقیم شرکت مراجعه و با ارائه مدارک درخواستی تایر خود را تحویل گیرد. 5 - پرداخت وجه صرفا از طریق کارت بانکی مشتری ، در فروشگاه عرضه مستقیم مجاز است.

شرایط خرید لاستیک دولتی کویر تایر

1 - مشتریان باید در سامانه کویر تایر ثبت نام کنند. 2 - با هر کدملی و پلاک خودرو ، امکان خرید یک جفت تایر در هر شش ماه وجود دارد. 3 - درصورتیکه مشخصات خودرو ثبت‌نام شده با مشخصات مندرج در کارت خودرو تطابق نداشته باشد ، سفارش خرید تایر دولتی ، لغو خواهد شد. 4 - کلیه سفارش‌ها ظرف مدت چهار الی هشت روز کاری (از زمان تکمیل فرآیند خرید)، توسط اداره پست تحویل خریدار (با ارائه اصل کارت ملی) می‌گردد. 5 - به قیمت نهایی لاستیک ، هزینه حمل (به ازای هر حلقه تایر 50 هزار تومان) و مالیات بر ارزش افزوده (9 درصد) است اضافه میشود. 6 - محصولات کویر تایر دارای چهار سال گارانتی است.

فروشگاه های عرضه لاستیک با قیمت مصوب

اسفند 1401 - سخنگوی وزارت صمت (امید قالیباف) اظهار کرد ، از 15 اسفند فروش لاستیک سواری به قیمت مصوب از طریق پلتفرم‌ها انجام می‌شود. همچنین از طریق وبسایت tire.iraninanasnaf.ir می‌توانند فروشگاه‌هایی که تایر با قیمت مصوب می‌فروشند را شناسایی کنند.

نحوه عرضه لاستیک‌های وارداتی و تولیدی خودروهای سنگین

محمد جواد نظر زاده ، مدیرکل دفتر خدمات آماد و توزیع وزارت صمت ، اعلام کرد همه لاستیک‌های وارداتی و تولیدی خودروهای سنگین مانند گذشته در سامانه‌ تخصیص تایر و روغن موتور به نشانی Kala.ntsw.ir ثبت می‌شود و متقاضیان خودروهای سنگین نیز می‌توانند تقاضا برای خرید لاستیک را در این سامانه ثبت کنند.

سهمیه خرید لاستیک دولتی چقدر است

هر مالک خودرو در طول یک‌ سال قادر است یکبار از سهمیه خود برای خرید لاستیک دولتی استفاده کند. دیگر تولیدات شرکت‌ها نیز با قیمت آزاد در بازار فروخته خواهد شد. برای خرید لاستیک دولتی به روش حضوری باید مستقیما به نمایندگی‌های شرکت‌های تایرسازی داخلی مراجعه کرد. راحت‌ترین روش خرید لاستیک دولتی ثبت نام در سایت فروش آنلاین است. ثبت نام در سایت‌های فروش آنلاین هر روز در ساعات مشخصی انجام می‌شود.پس از خرید ، بارگذاری مدارک و واریز وجه و استعلام ، لاستیک‌ها به آدرس اعلام شده ارسال می‌شود. سهمیه لاستیک هر خودرو در سال چندتا است سهمیه لاستیک هر خودرو در سال دو حلقه (حضوری) و چهار حلقه (اینترنتی) است. قیمت لاستیک دولتی نسبت به بازار آزاد چقدر است قیمت لاستیک دولتی 10 تا 35 درصد کمتر از قیمت بازار آزاد است (برای مثال اگر دو حلقه لاستیک در بازار آزاد یک میلیون تومان قیمت داشته باشد ، یک جفت لاستیک دولتی را می‌توانید با قیمت 650 هزار تا 900 هزار تومان تهیه کنید).توجه داشته باشید به قیمت لاستیک 9 درصد هم به عنوان مالیات بر ارزش افزوده به فاکتور خریدتان اضافه می‌شود.اگر خرید اینترنتی انجام دهید ، هزینه پست را هم باید پرداخت کنید. با توجه به اینکه قیمت‌ها مقطوع است ، نمایندگی‌ها نمی‌توانند لاستیک دولتی را با قیمتی بیشتر از قیمت مصوب به شما بفروشند.

مدارک لازم برای خرید لاستیک دولتی

1 - کارت ملی مالک خودرو 2 - کارت ماشین یا سند خودرو (برگه سبز) 3 - حواله لاستیک برای خرید لاستیک دولتی برای خودروهای سنگین


قطع اینترنت اتصال ندارید
اتصال اینترنت خود را بررسی کنید
تلاش مجدد