شاسی بلند لادا X کراس 5 معرفی شد

عکس شاسی بلند لادا X کراس 5 معرفی شد
شاسی بلند لادا X کراس 5 معرفی شد

همزمان با شروع جنگ روسیه در اوکراین شرکت خودروسازی لادا حمایت رنو را از دست داد.این شرکت برای ادامه کار خود به کشور چین پناه برد ، شاسی بلند لادا X کراس 5 نتیجه همکاری لادا و چین است که در نمایندگی AvtoVAZ در سوچی روسیه رونمایی شد.این محصول درواقع شاسی‌بلند چینی فاو است که در روسیه با این نام جدید عرضه می‌شود‌‌.

عکس 2- شاسی بلند لادا X کراس 5 معرفی شد

لادا X کراس 5 یا فاو بستیون T77 پرو


عکس هایی که از این خودرو منتشر شده هیچ تفاوتی با خودروی شاسی بلند فاو بستیون T77 پرو ندارد به جزء لوگوی آن ، حتی تمام قسمت‌های داخلی و خارجی آن یکسان هستند. فاو بستیون T77 پرو یک شاسی‌بلند کامپکت با پیشرانه احتراقی است که در سال ۲۰۱۸ در چین ارائه شد و از سال ۲۰۲۰ به روسیه صادر شد.لادا X کراس ۵ در کارخانه AvtoVAZ سن‌پترزبورگ (قبلا متعلق به نیسان بوده است) تولید می‌شود.

عکس 3- شاسی بلند لادا X کراس 5 معرفی شد

مشخصات لادا X کراس ۵


قوای محرکه این شاسی بلند از همان پیشرانه خودرو فاو بستیون که یک پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی توربوشارژ بود ، تامین میشود.این نیروی تولید شده از طریق گیربکس شش سرعته دستی و یا هفت سرعته اتوماتیک، به چرخ‌های جلویی منتقل می‌شود.

قیمت لادا X کراس ۵ برای بازار روسیه


به غیر از لادا برندهای دیگری خودروهای چینی را به روسیه وارد میکنند ، از جمله برند Moskvich که تحت مالکیت کاماز است ، شاسی‌بلند جک JS4 را به این بازار معرفی کرد.تحلیلگران صنعت پیش‌بینی می‌کنند که خودروسازان چینی می‌توانند در سال ۲۰۲۳ ، نزدیک به ۳۵ درصد فروش خود را به روسیه اختصاص دهند و آمار فروششان در این کشور به ۸۰۰ هزار دستگاه برسد.انتظار می‌رود که قیمت آن نیز مشابه بستیونT77 (با شروع قیمت ۲۶۵۷۰ دلار) باشد.


قطع اینترنت اتصال ندارید
اتصال اینترنت خود را بررسی کنید
تلاش مجدد