بنزین رایگان،یارانه بنزین و اخبار سهمیه بندی سوخت : مرداد 1402

عکس بنزین رایگان،یارانه بنزین و اخبار سهمیه بندی سوخت : مرداد 1402
بنزین رایگان،یارانه بنزین و اخبار سهمیه بندی سوخت : مرداد 1402
اخبار داخلی

دسترسی سریع به عناوین این خبر
دریافت بنزین رایگان در کیش

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش (رحمان سادات نجفی) اظهار کرد ، براساس طرحی با نام «رویداد تابستانه سلام هموطن کیش» سه میلیون لیتر بنزین رایگان برای جذب گردشگر زمینی به کیش اختصاص یافته که در صورت استقبال مسافران تا پایان سال 1402 ادامه‌دار خواهد بود. این طرح برای تقویت سفرهای زمینی و جذب گردشگر انجام می‌شود. نحوه دریافت سهمیه بنزین رایگان در کیش در مرحله اول باید «اپلیکیشن مشعل» را از سایت mymashal.ir را دریافت و نصب کنید.در لحظه ورود به کیش علاوه بر دریافت 200 لیتر بنزین رایگان ، با استقرار در هتل‌ها ، خرید از مراکز پذیرایی ، بازارها و تفریحات گردشگری ، تخفیفات 20 تا 70 درصدی خود را به صورت بنزین رایگان دریافت کنید.همچنین در صورت استفاده نکردن از سهمیه بنزین خود ، امکان تبدیل به وجه نقد بنزین ذخیره شده وجود دارد و انتقال به کارت بانکی معرفی شده انجام میشود.امکان انتقال این سهمیه به فرد دیگری نیز وجود دارد. قیمت هتل 4 ستاره در کیش مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش اشاره کرد هم اکنون هتل‌های کیش بیش از 70 درصد تخفیف به مشتریان خود ارائه می‌دهند و به جرات می‌توان گفت که قیمت یک هتل چهارستاره در جزیره کیش یک چهارم همین هتل در سایر نقاط گردشگری ایران است و با قیمت یک محل اقامتی مهمانپذیر در تهران برابری می‌کند.

محدودیت سوخت گیری برای تهرانی ها

سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت (رضا نواز) در مرداد 1402 جزئیات طرح محدودیت سوختگیری در روز را اعلام کرد.طبق گفته های وی محدودیت سوختگیری با کارت آزاد جایگاه و کارت شخصی ، در چهار مدل مختلف در سراسر کشور ، هم‌ اکنون درحال اجراست.این میزان لیتراژ ، براساس مصرف هر شهر و میزان تردد خودروها در هر جایگاه سوخت ، تعیین شده است و به همین دلیل نیز ، در هر کدام از جایگاه‌ها ، به شیوه مختلفی اجرا می‌شود. محدودیت سوختگیری با کارت آزاد جایگاه 1- محدودیت سوختگیری با 15 لیتر 2- محدودیت سوختگیری با 20 لیتر 3- محدودیت سوختگیری با 30 لیتر 4- محدودیت سوختگیری با 40 لیتر محدودیت سقف سوختگیری با کارت شخصی 1. محدودیت سوختگیری با 30 لیتر 2. محدودیت سوختگیری با 40 لیتر 3. محدودیت سوختگیری با 60 لیتر در استان تهران ، از تاریخ 21 مردادماه 1402 شهروندان در هر بار مراجعه به جایگاه سوخت ، حداکثر 30 تا 40 لیتر (بسته به محل جایگاه) امکان سوختگیری با کارت آزاد را دارند.همچنین برای سوختگیری مجدد محدودیتی گذاشته شده ، به طوری که در طرح جدید محدودیت سوختگیری ، این موضوع تغییر کرده و مالک وسیله نقلیه باید بین 3 تا 8 ساعت (بسته به محل جایگاه سوخت) ، برای سوختگیری مجدد ، منتظر بماند. سقف سوختگیری ناوگان عمومی سخنگوی صنف جایگاه داران سوخت (رضا نواز) اضهار کرد ، در صورتیکه وسایل نقلیه عمومی ، از نوع بنزین‌سوز باشند ، سوختگیری حداکثر دوبار در یک روز امکان‌پذیر است. البته در صورتیکه ناوگان از استان محل سوختگیری ، خارج شود ، می‌تواند بدون محدودیت زمانی ، برای سوختگیری مجدد اقدام کند.

دلیل جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌ها

برای مدیریت بهتر مصرف سوخت همه کارت‌های سوخت جمع‌آوری نمی‌شود؛ بلکه تعدادشان کم می‌شود ، این خبر طبق گفته های قائم مقام مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی (علی زیار) است. فروردین 1402 : آقای علی زیار گفتند : هیچ تغییری در سهمیه‌بندی و قیمت بنزین وجود نخواهد داشت و هدف از جمع‌آوری کارت‌های سوخت، تنها بحث مدیریت بهتر مصرف سوخت است. زمانی که افراد از کارت جایگاه استفاده می‌کنند، نمی‌توان داده برای داده برای تحلیل مصرف وجود داشته باشد.اما زمانی که کارت‌هایی که در اختیار مردم قرار دارد از کارت‌های خود استفاده کرده مدیریت مصرف بهتری صورت می‌گیرد.طبق روال سابق ۶۰ لیتر ماهانه سهمیه بنزین به کارت‌های سوخت واریز می‌شود ، که با نرخ ۱,۵۰۰ تومان قابل استفاده است ، همچنین امکان استفاده ۱۵۰ لیتر بنزین با نرخ ۳ هزار تومان برای مردم وجود دارد. همه کارت‌های سوخت جایگاه ها جمع‌آوری نمی‌شود فقط تعداد کارت های جایگاه داران کم میشود ، و کسانی که کارت خود را به همراه ندارند و یا فراموش کرده ، امکان استفاده از کارت‌های سوخت موجود در جایگاه‌ها وجود دارد. این یک فرهنگ سازی است تا همه مردم از کارت‌های سوخت خود استفاده کنند تا بتوان مصرف سوخت در کشور را بهتر مدیریت کرد.سامانه هوشمند قابلیت‌های مختلفی دارد و می‌تواند در امر مدیریت مصرف به ما کمک کند و ما داده‌هایی داشته باشیم که بر مبنای آن بتوانیم برنامه ریزی کنیم و هم در بحث قاچاق سوخت و هم برنامه ریزی برای تولید و مدیریت مصرف به توفیق‌هایی دست پیدا کنیم.

استفاده از کارت سوخت در ایام نوروز

چند وقتی است که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی از هموطنان خواست تا در هنگام سوخت گیری در جایگاه‌های عرضه سوخت از کارت سوخت شخصی استفاده کنند.همچنین اطلاعیه‌ای از سوی این سازمان منتشر شده که در ادامه به آن پرداختیم. 1- استفاده از کارت سوخت شخصی در ایام نوروز1402 2- کارت‌های هوشمند سوخت موجود در جایگاه‌های عرضه سوخت صرفاً برای سوختگیری موارد اضطراری در نظر گرفته شده است. 3- در صورت جاماندن کارت سوخت در جایگاه برای اطلاع از وضعیت کارت به نشانی اینترنتی https://scs.niopdc.ir مراجعه یا با سامانه یکپارچه ارتباط با مشتریان 09627 تماس حاصل فرمایند.درصورت جا ماندن کارت سوخت در جایگاه ها ، تا سه ماه فرصت دارید با مدارک کارت خودرو و کد ملی اقدام به دریافت کارت سوخت خود کنید. 4- متقاضیان درخواست کارت هوشمند سوخت نوشماره و المثنی برای پیگیری از وضعیت درخواست کارت سوخت خود به درگاه post.ir مراجعه کنند و یا سامانه یکپارچه ارتباط با مشتریان 09627 تماس بگیرند. 5- برای جلوگیری از سوءاستفاده احتمالی کارت هوشمند سوخت، نسبت به رمزگذاری روی کارت سوخت اقدام و در صورت فراموشی رمز کارت سوخت شخصی برای رمزگشایی به نواحی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در استان محل سکونت و در مسافرت‌ها به اولین ناحیه استان مقصد مراجعه کنید. 6- برای جلوگیری از سوءاستفاده‌های احتمالی، از در اختیار گذاردن رمز کارت سوخت خود به دیگران جداً خودداری و از در اختیار گذاشتن کارت سوخت شخصی خود به دیگران جدا خودداری کنید.»


قطع اینترنت اتصال ندارید
اتصال اینترنت خود را بررسی کنید
تلاش مجدد