شرایط جدید واردات خودرو های کارکرده و صفر (شهریور 1402)

عکس شرایط جدید واردات خودرو های کارکرده و صفر (شهریور 1402)
برندهای معتبری که مجوز واردات دارند

سازمان ملی استاندارد در شهریور 1402 لیست برندهای معتبری که مجوز واردات خودرو دست دوم را دارند ، منتشر کرد.مطابق دستور العمل ابلاغ شده ، خودروهای وارداتی کارکرده ، با یکی از شرایط ذیل قابلیت ارزیابی و صدور تاییدیه استاندارد را دارند. 1 - هر دستگاه دارای گواهی تاییدیه چین (CCC) باشد. 2 - هر دستگاه منطبق با گواهی استاندارد ای‌مارک COC باشد. 3 - از برندهای معتبر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و انگلیس ، ژاپن یا کره جنوبی باشد. 4 - هر دستگاه گواهی تاییدیه کشورهای اتحادیه اورآسیا EAC باشد. 5 - دارای گواهی صحه گذاری تایید نوع از سازمان استاندارد طی 5 سال گذشته باشد. 6 - دارای تایید کلی WVTA مندرج روی پلاک شناسایی باشد. 7 - هر دستگاه دارای گواهی تایید GCC تایید کننده کشورهای حوزه خلیج فارس GSO باشد. در ادامه لیست برندهای معتبری که مجوز واردات خودرو دست دوم را دارند ، آمده است. ▪ نمانام های معتبر کشورهای عضو اتحادیه اروپا و انگلیس 1 - بنز 2 - بی ام و 3 - سئات 4 - اشکودا 5 - آئودی 6 - فولکس واگن 7 - مینی 8 - اپل 9 - ولو 10 - فیات 11 - مازراتی 12 - رنو 13 - پژو 14 - مان 15 - اسکانیا 16 - ایویکو ▪ نمانام های معتبر ژاپنی 1 - تویوتا 2 - سوزوکی 3 - هوندا 4 - لکسوس 5 - میتسوبیشی 6 - مزدا ▪ نمانام های معتبر کره جنوبی 1 -کیا 2 - هیوندای 3 - سانگ یانگ جزئیات بیشتر را از لینک زیر مشاهده / دریافت کنید.

دولت می‌تواند خودرو دست‌دوم وارد کند

از نظر مجلس دولت می‌تواند همین الان واردات خودروی دست‌دوم را آغاز کند. این خبر از طرف رئیس مجلس آقای قالیباف در خرداد 1402 اعلام شد ، با وجود اینکه دولت لایحه دو فوریتی برای واردات خودروهای دست دوم به مجلس داده است ، از نظر مجلس دولت می‌تواند همین الان واردات خودروی دست‌دوم را آغاز کند.

توقف واردات خودروهای کره‌ای تکذیب شد

اردیبهشت 1402 : پیرو تغییرات جدید قانون واردات خودرو، که هنوز به صورت رسمی منتشر نشده، قرار است سقف ارزشی واردات از ۲۰ به ۳۵ هزار یورو افزایش پیدا کند. تعرفه ها نیز افزایش پیدا خواهند کرد. پیرو درخواست وزارت امور خارجه، واردات خودروهای کره ای نیز متوقف خواهد شد. خبری که در بالا خواندید چند روزی است که در فضای مجازی ، مبنی بر محدودیت و توقف واردات خودروهای کره‌ای منتشر شده ، در همین راستا وزارت صمت اطلاعیه‌ای را منتشر کرد.در این اطلاعیه چنین آمده است : بدین وسیله به اطلاع می رساند که شرکت های وارد کننده خودروهای کره ای در حال حاضر در حال دریافت ارز و انجام فرآیند ترخیص از گمرک بوده و موارد اعلام شده در رسانه ها دقیق و قابل استناد نمی باشد.

ثبت درخواست 33 شرکت برای واردات خودرو

در حال حاضر واردات خودروهای آمریکایی و فرانسوی ممنوع است اما هیچ محدودیتی برای واردات دیگر خودروها وجود ندارد ، آقای مهدی ضیغمی (مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت) می‌گوید ، وزارت صمت مجری دستورات است و خود واردات خودرویی را ممنوع یا جلوگیری نمی‌کند، مگر آنکه ابلاغی صورت گیرد. طبق سخنان مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت ، تا به امروز بالغ بر 1200 دستگاه خودرو وارد کشور شده و تعداد قابل توجهی خودرو نیز در بنادر مقصد یا روی آب در حال انتقال به بنادر کشور هستند. اما وزارت صمت به دلیل صیانت از حقوق مردم و خود واردکنندگان ، اسامی برخی برندها و خودروها را اعلام نمی‌کنیم ، چرا که اگر اعلام شوند ما را دچار چالش خواهند کرد. اسفند 1401: آقای مهدی ضیغمی : با توجه به اینکه ارزهای خارج از کشور رفع تعهد شده‌اند ، یک ریال هم از پول مردم برای واردات خودرو در این مرحله استفاده نمی‌شود و تمام هزینه‌های واردات را واردکننده از حساب خود که ارز آن را تامین کرده است، پرداخت می‌کنند؛ بر این اساس افراد پس از عقد قرارداد، بخشی از پولی را می‌دهند که قبلا کاملا پرداخت شده بود. تا به امروز درخواست 33 شرکت برای واردات به وزارت صمت ارائه شده ، که بسیاری از آن‌ها برای بیش از یک برند خودرو، را درخواست کرده‌اند. بالغ بر 20 شرکت توانسته‌اند فرآیندها را طی کرده و مجوزها را اخذ کنند و از این تعداد تاکنون 10 شرکت توانسته‌اند ثبت سفارش را انجام دهند؛ ممکن است این تعداد تا پیش از آغاز سال جدید به 15 شرکت هم افزایش پیدا کند. تا به امروز 95 هزار درخواست ثبت سفارش صورت گرفته و 5000 درخواست دیگر ارائه شده که چنانچه تایید شوند، 100 هزار ثبت سفارش به وزارت صمت واصل شده است.


قطع اینترنت اتصال ندارید
اتصال اینترنت خود را بررسی کنید
تلاش مجدد