کراس اور برقی ایکس‌ پنگ G9

عکس کراس اور برقی ایکس‌ پنگ G9
کراس اور برقی ایکس‌ پنگ G9

خودرویی که در تصویر میبینید ساخت شرکت ایکس‌ پنگ (XPeng) است ، ایکس پنگ G9 نخستین محصول برقی این شرکت است که قبلا در چند نمایشگاه به معرض نمایش درآمده ، اکنون با هدف عرضه در بازار چین و صادرات به سایر کشورها طراحی و تولید شده است.

عکس 2- کراس اور برقی ایکس‌ پنگ G9

معرفی ایکس‌ پنگ G9


پیشرانه این خودروی الکتریکی قادر به تولید 551 اسب بخار قدرت است و حداکثر سرعت آن به 200 کیلومتر برساعت محدود شده ، در حال حاضر از ظرفیت باتری XPeng G9 اطلاعی نداریم اما طبق شنیده ها احتمالا از سامانه SiC 800 ولتی استفاده شود که نیروی لازم برای پیمودن 200 کیلومتر را ظرف 5 دقیقه فراهم میکند. بنابر اظهار شرکت سازنده سامانه نیمه خودران XPILOT 4.0 برای ایکس‌ پنگ G9 تعبیه شده که به کمک حسگرهای لیدار که در زیر چراغ‌های جلو قرار دارد و چند دوربین قادر است وظیفه هدایت این خودرو را به صورت کامل برعهده بگیرد.

عکس 3- کراس اور برقی ایکس‌ پنگ G9

طراحی بدنه ایکس پنگ G9


ابعاد بدنه ایکس‌ پنگ G9 به طول 4.891 ، عرض 1.937 ، ارتفاع 1.68 وفاصله محوری 2.998 متر است که هم رده خودروهایی چون تسلا مدل Y و نیو ES6 قرار میگیرد ، البته از لحاظ فرم کلی بدنه شباهت زیادی به خودرو چینی Li Auto L9 دارد. از طرفی دیگر خط شانه و فرم شیشه‌­های جانبی شبیه به خودرو کیا سورنتو است ، اما بخشی از این خودرو از جمله رینگ‌های 21 اینچی با فرم آیرودینامیک ، دستگیره جمع‌شونده درها ، سقف شیشه‌ای پانوراما ، فرم منحنی‌وار انتهای بدنه ، باله سقفی ، حاشیه سیاه رنگ شیشه­‌های جانبی که تا ستون عقب کشیده شده ، چراغ‌های LED باریک عقب و جزئیات مشکی براق در سپر عقب چهره این خودرو را تغییر داده است.

عکس 4- کراس اور برقی ایکس‌ پنگ G9

کابین و امکانات ایکس پنگ G9


طبق اظهارات شرکت سازنده ایکس پنگ G9 اولین خودروی این شرکت است که به سامانه نیمه خودران XPILOT 4.0 مجهز شده است ، طبق تصاویر جاسوسی که از فضای کابین XPeng G9 منتشر شده در داخل کابین امکاناتی از جمله

  • دو شارژر بی‌سیم و خروجی­‌های USB , USB-C
  • نمایشگر سرنشین
  • نورپردازی آبی را شاهد هستیم.


قطع اینترنت اتصال ندارید
اتصال اینترنت خود را بررسی کنید
تلاش مجدد