رووی RX5 در سال 2016 تولید آن آغاز شد که نمونه این کراساور میان سایز را در ایران با نام ام جی RX5 میشناسیم ، اکنون نسخه هیبریدی این خودرو با نام roewe rx5 emax در سه تریم و با قیمت 169,800 الی 189,800 یوان (26,600 الی 29,800 دلار) پیشنهاد شده است که از ماه جاری در چین عرضه خواهد شد.
خودرو هیبریدی رووی RX5 eMAX مجهز به یک پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژ است که توانایی تولید 166 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور را دارد که علاوه بر این به یک موتور برقی که توانایی تولید 122 اسب بخار قدرت و 230 نیوتنمتر گشتاور را دارد مجهز شده و نیروی تولید شده از طریق یک جعبه دنده خودکار به چرخ ها منتقل میشود. صفر تا صد این کراس اور 7.8 ثانیه طول میکشد. 70 کیلومتر شعاع حرکتی رووی RX5 eMAX در حالت برقی و بر اساس استاندارد NEDC است. کراس اور رووی RX5 eMAX مجهز به باتری لیتیوم یون به ظرفیت 16.6 کیلووات ساعتی است.
تغییراتی که در نسخه هیبریدی اعمال شده موارد چون آینههای جانبی تیزگوشه ، دستگیره مخفی شونده درها ، باله سقفی ، چراغهای جلو و عقب و جلو پنجره ، رینگهای متفاوت با تایرهای Primacy 4 ساخت میشلن را شامل میشود ، اما در نسخه پایه بسیاری از امکانات وجود ندارد از جمله ▪ در صندوق برقی ▪ کروز کنترل تطبیق پذیر ▪ حرکت بین خطوط ▪ چراغهای LED جلو با چیدمان ماتریسی ▪ هشدار باز بودن درها ▪ پایش نقاط کور ▪ نورپردازی داخلی ▪ دستیار تعویض خط ▪ هشدار ترافیک پشت سر ▪ ترمز فعال ▪ هشدار برخورد از جلو با توجه به در دسترس نبودن این امکانات احتمال استقبال کم از نسخه پایه وجود دارد چرا که با کمی هزینه بیشتر و انتخاب سه تریم دیگر امکان برخورداری از این امکانات وجود دارد ، تست و بررسی این خوردو توسط یک خبرنگار رسانه چینی صورت گرفته که نتیجه آن عملکرد روان پیشرانه و فرمان برقی رووی RX5 eMAX و همچنین عبور نرم این خودرو از ناهمواری های کوچک است.
خودرو رووی RX5 eMAX در 4.676 متر طول ، 1.875 متر عرض ، 1.725 متر ارتفاع ، 2.76 متر فاصله محوری ساخته شده ، در داخل کابین از ادواتی چون نمایشگر سرتاسری که متشکل از دو صفحه 12.3 اینچی برای پشت آمپر و سیستم اطلاعات سرگرمی است و همچنین فرمان D کات استفاده شده و امکانات بیشتری در نسخه فول دردسترس است که در ادامه به آن اشاره کردیم