رونمایی از کیا سراتو فورته مدل ۲۰۲۲

عکس رونمایی از کیا سراتو فورته مدل ۲۰۲۲
رونمایی از کیا سراتو فورته مدل ۲۰۲۲

از سال 2018 شاهد نسل سوم سراتو یا K3 بودیم و اکنون این گروه خودروسازی با تغییراتی در بخش ظاهری و استفاده از فناوری های جدید اقدام به تولید نسل جدید این خودرو با نام کیا سراتو فورته کرده و در چهار تیپ عرضه میکند که در مونتری مکزیک تولید می‌شود.

عکس 2- رونمایی از کیا سراتو فورته مدل ۲۰۲۲

۴ تیپ کیا سراتو فورته ۲۰۲۲


۱ - جی‌تی لاین ۲ - FE ۳ - LXS ۴ - جی‌تی این چهار تیپ که شرکت کیا از آن رونمایی کرده با پکیج‌های اختیاری تکنالوجی (LXS، جی‌تی لاین، جی‌تی) و اسپرت پریمیوم (GT-Line) در دسترس است ، در نمای ظاهری شاهد تغییراتی چون چراغ‌های جلو جدید LED ، سپر جدید با ورودی‌های شیک ، جلو پنجره باریک تایگر نوز (بینی ببر) ، استفاده از ال‌ ای ‌دی ‌های اضافه در سپر ، رینگ‌های آلیاژی ۱۶ و ۱۷ اینچی را برای تیپ‌های LX و GT-Line هستیم ، چراغ عقب LED تیپ‌های GT و GT-Line بر گرفته از نسخه‌ی مخصوص بازار کره کیا ، K3 است.

عکس 3- رونمایی از کیا سراتو فورته مدل ۲۰۲۲

نگاهی بیشتر به بخش های کیا سراتو / فورته


در بخش داخلی خودرو از صفحه‌نمایش لمسی مرکزی جدید ۱۰٫۲۵ اینچی (در تیپ‌های GT و GT-Line) با ناوبری و برای تیپ‌های FE و LXS از صفحه‌نمایش لمسی ۸ اینچی استفاده شده که از اتصال بی‌سیم اپل کارپلی و اندروید اتو پشتیبانی می‌کند. لیست زیر دیگر تغییرات فورته است ↓

  • شارژر USB اختیاری در عقب
  • ترمز دستی الکترونیکی با قابلیت توقف خودکار
  • روکش چرم مصنوعی موجود SynTex به همراه کلید هوشمند که از راه دور راه‌اندازی می‌شود
  • دستیار هوشمند راننده (ADAS) به‌صورت استاندارد
  • ۶ دستیار هوشمند راننده ADAS
  • کروز کنترل هوشمند مبتنی بر ناوبری و هشدار خروج

عکس 4- رونمایی از کیا سراتو فورته مدل ۲۰۲۲

عرضه دو پیشرانه برای فورته


تیپ‌های FE ، جی‌تی لاین و LXS که از پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۲ لیتری تنفس طبیعی MPI استفاده میکنند و با توجه به این ویژگی توانایی تولید ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد ، در این سه مدل نیرو از طریق جعبه‌دنده متغیر پیوسته (IVT) به محور جلو منتقل می‌شود ، طبق اطلاعات منتشر شده مصرف سوخت تیپ FE در بزرگراه به ۵٫۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر میرسد. تیپ GT دارای سیستم تعلیق اسپرت و به پیشرانه توربوشارژ ۱٫۶ لیتری GDI چهار سیلندر و دیگر امکاناتی چون - ترمزهای قدرتمندتر - تعلیق چندمیله‌ای در محور عقب - تعلیق چندمیله‌ای در محور عقب مجهز شده و این امکانات باعث شده این مدل از فورته ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند همچنین خریداران GT حق انتخاب بین جعبه‌ دنده استاندارد هفت‌ سرعته دو کلاچه یا ۶ سرعته دستی را دارند. در حال حاضر هیچ گونه اطلاعاتی برای قیمت گذاری این مدل ها منتشر نشده است.

 
مطالب مرتبط

1401/06/09
1401/02/17
1401/01/26
قطع اینترنت اتصال ندارید
اتصال اینترنت خود را بررسی کنید
تلاش مجدد