رکورد ۱۳۶۰ کیلومتر تویوتا میرای

عکس رکورد ۱۳۶۰ کیلومتر تویوتا میرای
رکورد ۱۳۶۰ کیلومتر تویوتا میرای

اینبار در گینس شاهد رکورد زنی یک خودرو هستیم چندی پیش شرکت تویوتا با دعوت از نمایندگان کتاب رکوردهای گینس از توانایی خودرو هیدروژنی خود رونمایی کرد.

عکس 2- رکورد ۱۳۶۰ کیلومتر تویوتا میرای

فناوری پیل سوختی


در حالی که فرایند تولید خودروی هیدروژنی هوندا کلاریتی متوقف شده ، تویوتا بیشتر از قبل انگیزه برای تولید خودروهای هیدروژنی پیدا کرده ، فناوری پیل سوختی در معدود خودروهایی دیده میشود اما جدیدترین مدل تویوتا مجهز به این فناوری است ، با توجه به شباهت‌هایی که این فناوری با سیستم هیبریدی دارد اما فاقد پیشرانه‌ی احتراقی و گازهای خروجی است. به گفته مسئولان و طراحان این خودرو سوخت هیدروژن برای شارژ باتری‌ و تولید الکتریسیته استفاده شده تا موتور برقی روی محور عقب، عامل حرکت چرخ‌ها شود.

عکس 3- رکورد ۱۳۶۰ کیلومتر تویوتا میرای

بخش فنی تویوتا میرای


لیست زیر برخی از امکانات و بخش های فنی میرای است ↓

  • سه مخزن با مجموع ظرفیت ۱۴۱ لیتر معادل ۵٫۶۵ کیلوگرم هیدروژن
  • وزن خالص تویوتا میرای به ۱۹۲۰ کیلوگرم
  • ظرفیت ۱٫۲ کیلووات ساعت باتری‌های لیتیوم یون
  • جعبه‌دنده‌ی تک‌ سرعته
  • توان پیمایش ۶۵۰ کیلومتر با یک بار سوخت‌گیری
  • ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن‌متر گشتاور
  • سوخت‌گیری کامل هیدروژن حدود ۵ دقیقه
  • صفر تا صد کیلومتر ۷٫۵ ثانیه

عکس 4- رکورد ۱۳۶۰ کیلومتر تویوتا میرای

فرایند ثبت رکورد میرای در گینس


تست این خودرو برای ثبت رکورد در گینس در کالیفرنیای آمریکا طی دو روز انجام شد ، این آزمایش بین شهرهای گارنا ، سانتا مونیکا و مالیبو در بزرگراه‌ و با دو نفر سرنشین به‌عنوان راننده و کمک انجام شد ، به گفته مسئولان گینس سوخت گیری فقط یک بار قبل از حرکت انجام شد و در مسیر هیچ توقفی انجام نگرفت. طبق مستندات در روز اول تویوتا میرای مسافت تقریبی ۷۶۱ کیلومتر را پشت سر گذاشت و روز بعد در مسیر برگشت توانست ۵۹۸ کیلومتر را بپیماید.

عکس 5- رکورد ۱۳۶۰ کیلومتر تویوتا میرای
قیمت و شرایط خرید

در بازار جهانی قیمت تویوتا میرای ۵۰ هزار دلار است ، هزینه خرید میرای در کالیفرنیای آمریکا ۲۶ هزار دلار است آن هم به دلیل کمک‌ هزینه‌ی پرداختی به خریداران این خودرو است ، خریداران آمریکایی تا ۲۱ روز بعد از خرید ، سوخت و سرویس رایگان دریافت می‌کنند و شرکت سازنده ۱۵ هزار دلار تخفیف خرید هیدروژن به مدت سه سال را فراهم کرده است.


مطالب مرتبط

1401/09/06
1401/04/12
1401/02/30
1401/02/09
قطع اینترنت اتصال ندارید
اتصال اینترنت خود را بررسی کنید
تلاش مجدد