مشخصات فنی کراس اور برقی کیا EV6

عکس مشخصات فنی کراس اور برقی کیا EV6
مشخصات فنی کراس اور برقی کیا EV6

اولین محصول شرکت کیا که به‌ عنوان یک خودروی الکتریکی ساخته شد EV6 بود ، نسخه‌ی GT کراس‌اور برقی کیا EV6 از دو موتور الکتریکی استفاده میکند که توانایی تولید ۵۷۶ اسب‌ بخار را دارد و حداکثر میتواند ۴۸۰ کیلومتر را بپیماید.

عکس 2- مشخصات فنی کراس اور برقی کیا EV6

کیا EV6 برای بازار آمریکا


طبق گفته مسئولان شرکت کیا این خودرو برقی حداکثر شعاع حرکتی ۴۸۰ کیلومتر (۳۰۰ مایل) را میپیماید اما نکته عجیب اینجاست که نسخه ارائه شده برای بازار جهانی ، شعاع حرکتی بیشینه ۵۰۸ کیلومتر (۳۱۶ مایل) است ، البته شرکت کیا هنوز اطلاعات دقیقی در این مورد منتشر نکرده است.

عکس 3- مشخصات فنی کراس اور برقی کیا EV6

سرعت ، قدرت ، مدل


زمان رسیدن سرعت این کراس اور به ۹۶ کیلومتر بر ساعت فقط ۳٫۵ ثانیه از حالت سکون طول میکشد که این زمان به لطف دو موتور الکتریکی که قادر به تولید ۵۷۶ اسب‌ بخار را دارد. نسخه‌ی GT با سه مدل کم قدرت دیگر ارائه میشود : - مدل دیفرانسیل عقب با قدرت ۱۶۷ اسب‌ بخار - مدل به‌روزشده‌ی دیفرانسیل عقب (RWD) کیا EV6 با باتری بزرگ‌تر و ۲۱۸ اسب‌ بخار قدرت - مدل پایه EV6 تمام چرخ محرک (AWD) با موتورهای دوگانه و قدرت ترکیبی ۳۱۳ اسب‌ بخار (۵٫۱ ثانیه تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت)

عکس 4- مشخصات فنی کراس اور برقی کیا EV6

خرید EV6


طبق گزارش وب سایت موتوروان پیش‌فروش اولین‌ نسخه جدیدی از EV6 با نام فرست ادیشن در تاریخ ۳ ژوئن آغاز می‌شود ، فقط با تیراژ محدود ۱۵۰۰ دستگاه و ترکیب‌ رنگ منحصر به‌فرد برای خریداران آمریکایی موجود است. کیا در این خودرو از سیستم شارژ چندگانه رونمایی کرده که از شارژ ۴۰۰ و ۸۰۰ ولت پشتیبانی می‌کند ، تست و بررسی های انجام شده نشان میدهد با اتصال این کراس اور به شارژر سریع ، رسیدن به شعاع حرکتی ۱۱۲ کیلومتر (۷۰ مایل) در پنج دقیقه و شعاع حرکتی ۳۳۷ کیلومتر (۲۱۰ مایل) حدود ۱۸ دقیقه طول می‌کشد. این مدل از سیستم شارژ که از جدیدترین نوآوری‌ها کیا EV6 است از قابلیت اتصال خودرو به شبکه برق (V2L) برخوردار است یعنی میتواند به‌عنوان یک باتری بزرگ سیار با خروجی‌های ۱۱۰ ولتی برای تأمین انرژی انواع وسایل برقی با پریزهای استاندارد عمل کند همچنین میتواند سایر خودروهای الکتریکی را با سرعت ۱٫۱ کیلووات شارژ کند که معادل شارژ کند که همان شارژر استاندارد ۱۱۰ ولت است.

عکس 5- مشخصات فنی کراس اور برقی کیا EV6
آپشن های داخل کابین

در داخل کابین شاهد امکاناتی از جمله : - دو نمایشگر یکپارچه ۱۲ اینچی برای جلو داشبورد - سیستم سرگرمی - ۲۱ سیستم ایمنی و دستیار راننده - نمایشگر هدآپ واقعیت افزوده طبق خبر های منتشر شده کیا EV6 در اواخر سال جاری وارد بازار کره جنوبی میشود این درصورتی است که ارائه نسخه فرست ادیشن برای خریداران آمریکایی تا سال ۲۰۲۲ طول میکشد. تا کنون هیچ اطلاعاتی از قیمت این کراس اور برقی کیا EV6 اعلام نشده است.

 
دیدگاه کاربران ...
1400/09/07
▪ مطالب بسیار مفید هستند👌👌👌

مطالب مرتبط

1401/06/09
1401/02/17
1401/01/26
قطع اینترنت اتصال ندارید
اتصال اینترنت خود را بررسی کنید
تلاش مجدد