دانشگاه کورنل در حال حاضر تمرکز خود را بروی شارژ القایی خودروهای الکتریکی بیشتر کرده و تحقیقاتی که دانشمندان این دانشگاه انجام داده اند حاکی از آن است که بتوان خودروها هنگام عبور از جادهها شارژ شوند.
تا به امروز دغدغه زیرساخت شارژ و ظرفیت پیمایش دو عاملی هستند که استفاده از خودروهای الکتریکی را کم کرده.اما دانشمندان دانشگاه کورنل ادعا میکنند برای این مشکلات راه حلی دارند. دانشیار دانشگاه کورنل خرم آفریدی گفت : چالش بزرگ استفاده از فناوری شارژ القایی در جادهها این است که تولید میدانهای مغناطیسی که تلفن شما از آن استفاده میکند، در سطح مورد نیاز برای جادهها گرانقیمت و غیر قابل تحمل است. خرم آفریدی که مسئول هدایت تحقیقات در این زمینه است از زمانی که در آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا حضور یافت تمرکز خود را روی توسعه استفاده از میدانهای الکتریکی با فرکانس بالا به جای میدانهای مغناطیسی گذاشت. خرم آفریدی در ادامه گفت: آنها فکر کردند این عملی نیست؛ زیرا تصور نمیکردند به سطح بالایی از فرکانسهایی که من فکر میکردم برسند. اما این همیشه زمینه تحقیق من بوده است. واقعاً علاقه من این است که به فرکانسهای بسیار بالا دست پیدا کنم و فناوری را به بالاترین فرکانس بالقوه خود برسانم. تحقیقاتی که این مرکز در حال انجام آن هستند روی خودروهایی با حداکثر فاصله ۱۸ سانتیمتر (۷ اینچ) از سطح زمین که استاندارد بیشتر خودروهای برقی است میتوانند توسط فناوری آفریدی شارژ شوند این کار از طریق انتقال انرژی از طریق صفحات آفریدی با فاصلهی دهها فوت از یکدیگر تعبیه میشوند ، خودروها هنگام عبور از جاده شارژ می شوند.
استفاده از فناوری شاژ با فرکانس بالا قادر است خودروهای برقی مانند : نیسان لیف را در مدت چهار تا پنج ساعت شارژ کند. اما خودروهایی مانند تسلا به علت استفاده از باتری های بزرگ مدت زمان بیشتری طول میکشد. از آنجایی که پیش بینی میشود نصب این تکنولوژی هزینه سنگینی دارد اما آفریدی چند ایده دارد که کار را آسان میکند. آنها معتقدند به جای استفاده در تمام بزرگراهها این صفحات در امتداد خط ترافیک مانند خط ویژه HOV باید نصب شود.
اینطور که به نظر میرسد صفحه ای در زیر خودرو نصب میشود و برای شارژ ، خودرو باید در مسیری حرکت کند که صفحه ای که در جاده وجود دارد بتواند صفحه نصب شده زیر خودرو الکتریکی را بخواند و شروع به شارژ کند. آفریدی میگوید: زمانی که راننده خودرو را از خط مورد نظر خارج کند و بخواهد مجددا خودرو خود را شارژ کند باید صورت حسابی که دریافت کرده را پرداخت کند.
همچنین دانشمندان این ایده را داده اند تا جایی که احتمالاً رانندگان کمی کنار آن وقت میگذرانند مانند چراغ راهنمایی و علائم توقف صفحات شارژ را نصب کنند آن ها معتقدند در ابتدا ، این فناوری فقط در شلوغترین نقاط بزرگراه یا در مناطقی با زیرساخت شارژ کم نصب شود.
استفاده از این تکنولوژی سبب کاهش نیازهای وسایل نقلیه برای ذخیره انرژی خواهد شد همچنین شاهد طراحی باتریهای کوچکتر که منجر به تولید خودروهای سبکتر میشود خواهیم بود و در نهایت منجرب به کاهش بار زیستمحیطی تولید باتری میشود. زمان آماده شدن زیر ساخت ها برای انجام این ایده ناب به گفته آفریدی ۱۰ سال زمان میبرد.